Carnaval in Moncarapacho

21 februari 2023 - Moncarapacho, Portugal

Vrijdag een beetje slecht weer dus zijn we heerlijk bij de camper gebleven, boekje lezen en wat aan rommelen. Zaterdag met Jan en Wil naar Olhao ongeveer 10 km verderop een heel leuk stadje. Alie heeft daar nog leuke kleren gekocht en ik heb in een telefoon winkel een Simkaartje kunnen kopen van Unlimited data. Voor 14 dagen voor 14,95 een top deal en het werkt ook prima dus we kunnen gewoon zonder hoge kosten televisie blijven kijken.

cartao-banda-larga-movel-vodafone-go-total zaterdag

Daarna een lekker kopje koffie(ja koffie het was nog geen happy hour) en weer verder op huis aan fietsen.
Zondag weer een redelijk mooie dag en ons voorbereid op de carnavalsoptocht die begon om 3 uur. Eerst nog even een hapje gegeten althans dat was de bedoeling maar het was slecht. Heel de stoet ging 3 keer rond de kerk en toen klaar. Van omstanders hadden we vernomen dat er weinig variatie in zat, het was ieder jaar hetzelfde.

carnaval-moncarapacho-Alie en Jan carnaval-moncarapacho-2carnaval-moncarapacho-4IMG_4962IMG_4973IMG_4979

Toen naar de kroeg en daar was live(?) music. Daar staat elke zondagmiddag een Nederlander de boel een beetje te vermaken mat Karaoke. In het begin een beetje saai maar daar kwam wel verandering in. Het werd drukker en drukker en gezelliger, ook veel Nederlanders waaronder ook Rene mijn ex zwager. Toen vroeg Jan of ze dat nummer van Allemaal beestjes kende en dat zocht hij toen op en vond het ook op You Tube. Ik zei nog tegen Jan ik ga niet zingen hoor maar toen zette ze de muziek aan en toen heb ik toch maar meteen de microfoon gepakt. Het was gezellig en iedereen zong uit volle borst mee. De Nederlanders kenden het allemaal nog. En het bleef nog lang gezellig.

happy carnaval-moncarapacho-16 ron-beestjes

Wat een leven he!! Je moet er maar tegen kunnen.

Klik hier voor de Video

1. Joyce van Hamersvelt:
    21 februari 2023
    Eindhoven de Gekske was geweldig met Carnaval maar doe lekker in Portugal, volle zalen en zeker met jouw optreden ronnie echt toppie, nee gekkigheid ,
    doe lekker alles heeft zijn charmes en jullie genieten toppie, daar gaat het om waar je ook ben op deze wereld, dikke kus