Een beetje fietsen, lezen, eten en lekker zonnen

24 februari 2023 - Moncarapacho, Portugal

Maandag behoorlijk goed weer een lekker rustig dagje beetje niksen in de zon en een beetje lezen.

Dinsdag ook weer rustig aan, lekker mijn boek uitgelezen.En daarna met de fiets naar alweer een leuk restaurantje hier in de buurt. Jan die schudt ze zo uit z'n mouw dit keer een Braziliaans restaurant toppie de poppie 4 personen eten wijn bier en een overheerlijk toetje voor €45,-- inclusief fooi. Toen via de zoutpanne weer terug via Fuseta naar Moncarapacho.

Piet en Marie december 2020 Fuseta In Fuseta draait alles om Vis, vis en nog eens vis.

fuseta-1 fuseta-2 fuseta-3 fuseta-4

In Fuseta staat de haven en visvangst centraal. Met de natuurlijke vissershaven, de vele bootjes, vissershuisjes en de markthal draait het hier om vis. Rond de markthal en in de rest van het dorp vind je veel BBQ-restaurants waar de vis zo vanaf de boot op de BBQ en op je bord beland.
Verser wordt het niet. Ik hoop hier nog eens te gaan eten voor we weer verder trekken. In 2020 zijn we hier geweest met onze vrienden Marie en Piet uit Castricum.

Donderdag dan eindelijk naar het kippenrestaurant Conquistador.

Conquistador-5 Conquistador-2 Conquistador-6

Een heerlijke plek om de allerlekkerste kip te eten. Ook hier waren we in 2020 met onze vrienden Piet en Marie geweest, maar dit keer met Wil en Jan en Sylvia en Bert en wij Alie en Ron.

Conquistador Conquistador-4

Heerlijk gegeten met bier en rode wijn en witte wijn 6 personen 60 euro en buikje vol. Toen weer op de fiets naar de camperplaats waar we om 4 uur hadden afgesproken met de andere campinggasten om even de afgelopen week door te nemen alweer met een hapje en een drankje. Ook dit was weer reuze gezellig. Hans de eigenaar was er ook bij en een nieuwe gast Ed. Het is inmiddels vrijdag en vanmorgen heel mooi weer, maar nu is het 12 uur en wordt het wat minder.

1. Han:
    24 februari 2023
    Lijkt mij weer een hele gezellige reis! Ik ben bang dat je niet echt afvalt, haha
  2. Joyce van Hamersvelt:
    25 februari 2023
    De buikjes groeien goed zo te zien!!!!!
  3. Ron Schutte:
    25 februari 2023
    Afvallen hoezo??? Daar gaan we mee beginnen als we terug in Nederland zijn
  4. Marie Grapendaal:
    5 maart 2023
    Heerlijk om dit allemaal weer te beleven! Thanks xx