Altea / Peñíscola

7 april 2023 - Peñíscola, Spanje

Woensdag 29 maart onderweg naar Altea nog even bij vriend John Vrek langs gegaan, wat een prachtig huis heeft die man er van gemaakt.

Aangekomen in Altea op camping Cap-Blanch en 's avonds nog even een wandeling over de boulevard gedaan heerlijk en nog een drankje gedaan bij de kroeg op de hoek waar op dat moment een engelse entertainer bezig was en die was heel goed zoals je kunt zien op de video.

CAP-BLANCH ALIE OEFENINGEN OP DE BOULEVARD ALIE OEFENINGEN OP DE BOULEVARD-2 ONZE CAMPER

Volgende dag naar het centrum naar Tienda Orange om een nieuw simkaartje te kopen van 100 Gig. maar dat ging niet omdat ik geen paspoort kon overleggen dus dat even uitgesteld tot de volgende dag. Eerst nog even lunchen en dat hebben we gedaan bij een Nederlands tentje (Hollands Glorie). Daar hebben we eerst een tapas van Nederlandse ossenworst genomen overheerlijk en daarna een saté van varkenshaas ook geweldig lekker en bier en wijn. Toen weer verder naar de camping even siësta en toen nog een kleine wandeling over de boulevard.

HOLLANDS GLORIE ALIE SUPERMARKT ALIE MET WITTE DUIF sprinkhaan

Vrijdag een rustig dagje niet gefietst en niet gewandeld.

Zaterdag 1 april's morgen naar de Lidl om wat boodschappen te doen en 's middags naar de Mercadonna om bier te halen en tussendoor nog een lunch bij Hollands Glorie. ’s Avonds naar de kroeg op de hoek waar weer live muziek was en daar maar wat tapas gegeten heel gezellig.

albir markt

Zondag 2 april naar Albir waar het iedere zondag markt is daar wat rondgesnuffeld en wat kleine dingetjes gekocht, toen naar een Nederlands tentje wat we nog kenden van 2019 om daar een lekker broodje frikandel te kopen, maar helaas de keuken was gesloten omdat de kok Paella aan het maken was. Wat een onzin. Toen maar een biertje en een wijntje en vlug wegwezen richting de camping.

Maandag 3 april always-happy-hour

Dinsdag 4 april vertrokken naar Peniscola. Leuke camping 15 euro per nacht en prima voorzieningen alleen een beetje een probleempje met de stroom, die is af en toe te weinig en gaat de koelkast over op gas.

camping el cid-home receptie camping el cid restaurant camping el cid

Woensdag 5 aprilde boel verkennen fietsend natuurlijk en op de boulevard aangekomen kwam het ons weer bekend voor want we waren hier in de omgeving al een keer eerder geweest in 2019 Benicarlo.

Donderdag 6 april na het ontbijt even afwassen en klaarmaken voor weer een nieuwe dag. We gingen lekker op ons gemak naar Benicarlo ongeveer 10 km. Daar wat gedronken in het zonnetje uiteraard en toen weer terug.

Poezenhuisje-5 Poezenhuisje-2 Poezenhuisje-overheid Poezenhuisje-1

Poezenhuisje-4 Poezenhuisje-3 geen afval dumpen poesje-peniscola

Onderweg kwamen we wat poezenverblijven tegen die daar zijn neergezet door de overheid. Mooie hokjes en geïsoleerd met tempex. Die poesjes krijgen daar ook brokjes dus hoeven geen honger te lijden. Maar Alie ging natuurlijk wel een beetje bijvoeren.

De was 15 graden in de ochtend

Vrijdag de wasmachine de was laten doen Alie alles opgehangen heerlijk laten drogen.

1. Joyce van Hamersvelt:
    7 april 2023
    Fantastische onderbroeken Ron!!!!!Haha gaat nog steeds goed daar met bier en Hollandse snacks. Jullie zijn in Spanje eet eens wat Spaans!!!!!!