6 januari 2020 - Málaga, Spanje

Alweer meer dan een week niks vernomen!!! Maar toch wensen wij jullie allemaal het allerbeste voor 2020.

happy new year

Na Torrox zij we aangekomen in Nerja op camping Aula de la Naturaleza, een leuke camping mooi gelegen oud sanitair maar wel schoon en warm water om af te wassen wat wil een mens nog meer op vakantie.

Nerja-2019-3Nerja-2019-4Img_4433Img_4406 Img_4428ca0ddb03-fd47-49d7-b7f1-4cf083e3991bImg_4427

We hebben hier niet veel gedaan, een beetje fietsen, eten en wel elke dag natuurlijk happy hour.
Nerja is een leuke stad waar we zoals ik al eerder had geschreven leuk hebben gewinkeld maar de eerste dagen hadden we nog niet alles verkend dat kwam eigenlijk pas op oudjaarsdag toen zijn we een keer links afgeslagen en daar was pas het eigenlijke centrum, heel veel leuke winkeltjes en terassen.

Nerja-2019-1Nerja-2019-2

We zijn toen ergens een klein hapje (tappas) gaan eten lekker calamaris heerlijk. Toen nog verder slenteren en toen kwamen we een winkeltje tegen waarop stond "de hollandse bakker" wij naar binnen want we hadden inderdaad nog brood nodig, maar dat zag er niet bijzonder uit. Alie heeft toen een blikje fris gekocht en een flesje ketjap van conimex en toen ik betaalde met een briefje van 5 euro zag de man dat dat een vals briefje was wat ik had ontvangen bij dat eettentje maar niet goed had opgelet.

Oud jaar hebben we samen gevierd met 2 flessen champagne (een soort van) en hier was ook nog een klein beetje vuurwerk maar niet de moeite waard. Al met al het was weer gezellie.

Het is vandaag alweer maandag, maar vrijdag zijn we aangekomen in Ronda bij camping El Sur een leuke camping met geweldig mooi sanitair en mooi plaatsen. Happy hour gedaan met een stel Nederlanders dat was ook weer gezellig. Volgende dag heeft Alie de was gedaan en we zijn gaan fietsen!!

Img_4502Img_4503camping el sur-3camping el sur-2camping el sur

Img_4513Img_4507Img_4516

Maar dat viel nog niet mee. We zochten naar een supermarkt en die hebben we wel gevonden maar dat was heel zwaar fietsen en zeker met de fiets van Alie want die houdt er af en toe mee op. Het is hier prachtig.
Zaterdag hebben we een taxi genomen naar Ronda met dat nederlandse stel aardige mensen Carla en Engelbert. We hebben veel oudheden gezien en lekker Paella gegeten,het was meer dan de moeite waard.

rondaronda4ronda3

Bij terugkomst natuurlijk Happy Hour, ook nog met een ander leuk stel nederlanders uit Monster Dea en Hans, het was weer reuze gezellig.

Img_4497Engelbert & CarlaImg_4483Hans & Dea

Zondag wilden we een rustig dagje doen, maar zijn toch maar gaan wandelen naar Ronda, eigenlijk veel te zwaar met al die heuvels maar we hebben het toch gedaan prachtig.( zie de foto's) Ook op zondag een hapje gedaan Tapa's en toen weer naar de camping, dit keer wel met de taxi. Toen een afscheidsdrankje gedaan met Dea en Hans en toen alles opgeruimd fietsen en stoelen etc., en toen rust en op tijd naar bed.
Vandaag op tijd vertrokken naar Malaga door de Sierra de las Nieves wat een geweldig mooie route is en we staan daar nu op dezelfde camping als vorig jaar maar blijven hier maar 1 nachtje want afwassen met koud water dat is niks.

ronda12Ronda14Ronda15

Ronda ligt in een bergachtig gebied in centraal Andalusië, zo'n vijftig kilometer landinwaarts van de Costa del Sol op ongeveer 750 meter boven zeeniveau. De rivier Guadalevín splitst het stadje in tweeën en heeft een diepe kloof uitgesneden, bekend als Tajo de Ronda. Ten oosten van Ronda ligt het park Sierra de las Nieves ("Sneeuwgebergte") en in het westen ligt de Sierra de Grazalema.

Img_4530ronda8Img_4528Img_4527Img_4524Img_4525

1. Bram en Marijke:
    6 januari 2020
    Wat een prachtige foto's, heel fijn dat jullie het nog steeds zo lekker genieten. Voor jullie ook een heel mooi en gezond 2020.xxx
  2. Yvonne:
    6 januari 2020
    Ziet er weer heel gezellig uit heerlijk.
    Voor jullie ook een gezond 2020.
    Nog veel plezier geniet er van. 😙😙😙
  3. Thea:
    6 januari 2020
    Fijn om te horen en zien dat jullie het zo naar de zin hebben. Ik wil jullie nog veel plezier toewensen met alle reizen die nog op het programma staan.👍😉❤️