27 december 2019 - Torrox, Spanje

Vorige week aangekomen in een klein dorpje vlak naast Marbella.

Feliz Navidadcamping-la-buganvilla-2camping-la-buganvillaOnze plek op de campingIk stond op de loopbrug en keek uit naar het zwembad

Mooie camping (La Buganvilla) goed sanitair en bovenal een mooie bar aan het zwembad waar we dan ook de eerste avond onze traditionele Happy hour hebben beleefd. Een beetje gezellig buurten met mede kampeerders vooral Fransen, Duitsers, Engelsen en een verdwaalde Zweed, 't was gezellie.

Gesloten tot maartRegen en wind in Marbella BeachRegen en wind in Marbella Beach

Volgende dag regen en tussen de buien door toch naar het strand maar dat was geen doen zoveel wind en regen en alles gesloten (tot maart 2020) op een pizzeria na en daar zijn we gaan schuilen en koffie gedronken. Toen weer terug gelopen naar de camping. Het weer was nog niet bijzonder, maar het werd beter. Volgende dag begon goed, de zon scheen heerlijk dus vers stokbroodje gehaald en lekker ontbijtje.

MarbellaMarbellaMarbella Terrasje lekker gegetenMarbella Happy Hour

Toen met de bus naar Marbella die was er zo en stopte in het centrum. Wij eerst wat winkeltjes bekeken en toen kwamen we uit op de boulevard. Wat een luxe allemaal daar. Geweldig. Leuk terrasje uigezocht en daar lekker gegeten, ik had gefrituurde ansjovisjes en Alie heerlijk Gamba's in de knoflook en natuurlijk een biertje en een wijntje. Toen dat na een kleine wandeling was gezakt nog een overheerlijk yoghurt ijsje met veel vruchten ook weer overheerlijk. Toen weer op de bus gestapt en bestuurder duidelijk aangegeven waar we moesten zijn, maar die eikel stopte 2 haltes te laat dus moesten we weer met de bus.
Maar ook dat is weer goed gekomen. De volgende dagen op de camping gebleven en lekker gelezen en in de zon geluierd. De kerst hebben we ook nog op deze camping doorgebracht en gisteren eigenlijk 2e kerstdag zijn we vertrokken naar het plaatsje waar we nu zitten Torrox vlakbij Nerja.

Lekker mosselen hmmmmGisteravond heeft Alie heerlijk mosselen gekookt en hebben daar heerlijk van gesmuld.Zomaar in de straat een plek om plastic in te doen, grappigGedenksteen langs de wegNerjaLekker gegeten bij DA VINCIVandaag zijn we in Nerja geweest met de fiets 7 kilometer en ook daar weer winkelen en lekker eten en drinken. We hebben dat eten bij de Italiaan gedaan Alie heerlijke Pizza met schelpdieren en mosseltjes en ik lekker Penne op z'n italiaans verrukkelijk. Heel toevallig was die naam van het restaurant de Da Vinci de titel van het boek waar ik in was begonnen. (de Da Vinci Code)Schoenen gekocht bij de chineesBij een grote chinees heb ik ook nog een paar sportschoenen gekocht 12,99 euro.

Morgen gaan we weer naar een andere camping ook bij Nerja  (Aula de la Naturaleza Cortijo San Miguel) en blijven daar denk ik tot nieuwjaar en dan weer langzaam terug richting Gibraltar want daar hebben we afgesproken met Marie en Piet.

1. Joyce van Hamersvelt:
    27 december 2019
    Wat hebben jullie het fijn geniet er van xx
  2. De Bolle:
    27 december 2019
    Ziet er weer geweldig uit allemaal(jaloers)! Wij zijn met de hondjes 1 week naar Zeeland geweest daar heerlijk de Kerst gevierd en gegeten lekker verse vis, Tong en Krab hmmm. Vandaag weer thuis en op naar de jaarwisseling! Jullie ook nog veel plezier en een fijne jaarwisseling en misschien heeft Ronnie nog wel een mooie vuurpijl voor Alie..
  3. Jowan:
    27 december 2019
    En in Oktober wéér naar Marbella ! Tijdens de 4daagse mee feesten !! Overigens hebben jullie érg leuke nieuwe buren ! Kom maar gauw kijken 🤣
  4. James Croque:
    28 december 2019