14 februari 2020

15 februari 2020 - Moraira, Spanje

Alweer bijna een week voorbij

8 februari 2020 - Aspe, Spanje
Alweer een mooiedag met een heerlijk zonnetje. Om 11.00 uur lekker met z'n vieren op de fiets naar David en Gine in Aspe. Deze mensen zijn bekend van ik vertrek afgelopen januari.

david en gine-3david en ginedavid en gine-4
Het is hier niet zo ver vandaan. Een jaar geleden hebben ze hier een mooi huis gekocht met heel veel grond erbij. Bij nader inzien kwamen ze erachter dat het huis van karton en mdf te zijn gemaakt. Dit was zo goed en slim weggewerkt, en mede door makelaar, notaris etc.die samenwerkten, zijn ze er ingetrapt. Kijk zelf maar naar de herhaling. Het is echt een prachtplek. Hele leuke mensen. Lekker zitten kletsen met koffie en koek. Terug naar de camper, lunchen id zon. Toen nog even naar de Aldi voor boodschapjes, want zondag is hier alles gesloten.Ik had met Piet een afspraak met John voor boogschieten. Best pittig, maar ze vonden het erg leuk om het eens te doen. En natuurlijk daarna .......!!! Morgen gaan we weer een stukje verder.

Kbov9978Img_5024Img_5027

9 februari 2020 - Moraira, Spanje
Afscheid genomen van Aspe en onderweg. Mooie tocht met mooi weer. Piet heeft een jichtaanval en Alie een hele zere knie. Dus die ochtend van hun verliep wat stroef. Maar hopen dat het gauw over gaat. Inmiddels in Moraira beland. Prachtige terrassen camping en mooi uitzicht op zee, alleen er staan voor nu te veel bomen, conclusie te weinig zon......heel jammer. Wel voor 2 nachten geboekt, morgen maar lekker naar het strand. We hopen dat het Nederland allemaal maar goed mag gaan...

10 februari 2020 - Moraira, Spanje
Mooie dag om wakker te worden. Zonnetje piept door de bomen. Piet heeft nog steeds last van jicht, dus Marie en Piet op de scooter en ik en Alie op de fiets naar beneden. Marie die wist nog een mooi plekje van een paar jaar geleden. Wij daar heen, aperetiefje en patatjes bij de branding. Heerlijk. Piet probeerde zijn jichtvoet in het water af te koelen. Hoop dat het morgen wat beter gaat, dan gaan we Ank en Wim, Marco en Marleen opzoeken in Jalon. Anke en Wim zijn de ouders van Marco en die logeren nu in Altea. Gezellige happy hour en ik heb Piet geholpen om de scooter en fiets in de campergarage te zetten😍. Hele fijne camping trouwens.

Pilc8879Lbzq1358Img_5048Img_5049

11 februari 2020 - Llíber, Spanje
Mooie morgen, heerlijk weer. Marie ging eerst nog een foto maken van de mannendouche een prachtige foto. Inkopen doen bij Carrefour waar Piet nog 2 nieuwe stoelen heeft gekocht en toen richting Xalon. Onderweg lekker als echte Hollanders broodje gegeten. Rond 15.00 waren we bij Marco en Marleen, waar we welkom werden geheten met champagne. Ank en Wim waren er ook, heel fijn! Fijne middag en avond. Morgen vervolg.

Scuh0087Thuu0830Sfmq1030Senx6204

12 februari 2020 - Llíber, Spanje
Heerlijk wakker worden in Jalon. Douchen bij Marleen en Marco, dan koffie. Ank en Wim kwamen ook. Ank de moeder van Marco ging mijn haar knippen en ook dat van Piet, we zijn er op vooruit gegaan, het was echt nodig. Hoe leuk was dat geknipt door de moeder van Stephan van den Berg die in 1984 goud haalde op de olympische spelen!!.  Alie en Marie op de fiets naar het dorpje. Ik en Piet met Marco in de Jeep door de rivierbedding en de bergen in.
Marleen ging de paella prepareren. Er kwamen nog meer gasten te eten. Gezellig!! Zo heerlijk gegeten. De sinaasappelsalade van Marie vooraf en dan de paella. Met liefde doorgeroerd door Wim. Was weer gezellig..
Daarna weer gezellig met zijn allen. En als afsluiting van de dag nog een mooie wandeling gemaakt naar de amandelbomen. Prachtig.

Mhln0279Img_5099Img_5094Img_5090

13 februari 2020 - Moraira, Spanje
s'Morgens afscheid genomen van Marco en Marleen. Fijn gehad en gezellig. Volgend jaar weer. We hadden met Ank en Wim afgesproken in Calpe om elkaar daar weer te ontmoeten. Maar.....echt...alle campings vol. Toch bizar.. we zijn weer naar Moraira gegaan waar we eerder gestaan hebben. Ank en Wim kwamen hierheen. Even ervaren hoe het is op een camping. Gezellig met zijn 6en naar El Portet happy hour!

14 februari 2020 - Moraira, Spanje
Rustig dagje vandaag, een beetje gewerkt op de computer en toen met Piet brood gaan halen in Moraira op de fiets en meteen kijken of ze dat spul hadden om de casette te spoelen maar dat hadden ze niet. Toen weer terug naar de camping en een lekkere lunch bij de camper van Marie en Piet. Ank en Wim waren inmiddels ook aangeschoven. Marie had het weer lekker voor elkaar met vooraf een lekker soepje en toen lekker een broodje. Ik ben toen met Piet weer eenstukje gaan fietsen en toen kwamen we Ank en Wim weer tegen op een terrasje. Toen weer terug en Marie had inmiddels wel 10 campings gebeld om te vragen of er nog plaats was, maar alles vol. Ze had nog 1 adresje in Denia maar daar moest je reserveren en gelijk betalen. Piet is daar toen heen gegaan op de scooter en gereserveerd voor Zondag hij kwam helemaal koud terug want het was inmiddels goed afgekoeld. Daar willen we 2 dagen blijven en dan nemen we afscheid van Piet en Marie, die gaan dan richting Nederland en wij gaan dan richting Altea waar we af gaan spreken met onze Nederlandse buren want die hebben daar ook een huis. Lijkt mij wel heel leuk.

Rcci2964Img_5149Img_5151

Dit was het weer voor deze week, tot de volgende............xxxx Morgen zaterdag Pannekoeken bakken hmmmmmm

1. Jowan:
    15 februari 2020
    Jeetje Ronnieponnie en Aaltje !! Wat hebben jullie het geweldig! Doe Patricia en Hans de groeten van ons !
  2. Yvonne:
    15 februari 2020
    Super hoe jullie genieten. Ziet weer gezellig uit allemaal. Weer een leuk verslag Ron.
    Hier alles ok. Groetjes 😙😙
  3. Janna:
    16 februari 2020
    Lekker even bij jullie op bezoek geweest in het Spaanse.
    Leuk Ron jou verslag,
    Malva janny uit een winderig Nederland.💋🍷