19 februari 2020

19 februari 2020 - Altea, Spanje

15 februari 2020 - Moraira, Spanje
Waar blijft de tijd, we zijn nog steeds in Moraira.
Gisteren, vrijdag kwamen Ank en Wim lunchen bij Marie en Piet. Ik was met Piet even samen brood halen. Marie had een lekker ministrone soepje gemaakt, lekker hoor.

Cgpm0555

Het was weer gezellig zo met zijn allen. Alie en Marie hebben diverse campings gebeld in Denia voor een plekje,maar hier ook niks. Wel as zondag, maar.....dan moesten we maar even onze creditkaartgegevens doorsturen. Denk het niet dus... Toen is Piet op de scooter naar Denia gereden om een dag vooruit te betalen anders konden we niet reserveren. Het was toch verder dan hij dacht. Maar hij heeft het wel mooi geregeld. Betaald voor één dag....Zondag en maandag kunnen we daar terecht.

Vandaag zaterdag, lekker relaxed.
Om 12.00 uur pannekoeken bakken op de skottelbraai. Heerlijk. Met cranberrys, rozijnen. Met seranoham. Mmmmm. En gezellig. Daarna boodschappen doen voor zondag, want dan zijn de meeste winkels dicht hier. Happy hour natuurlijk, en toen kwam er nog een eekhoorntje voorbij! Dan gaan we voor de laatste x op avontuur met de campers. Bij Denia scheiden onze wegen.🤣🤣🤣🤣

Img_5187Img_5177Img_5169Img_5173Img_5167

16 februari 2020 - Pego, Spanje
Nevel met wakker worden. Tijd om te vertrekken. Richting Xabia. We hadden bedacht om koffie te drinken met wat lekkers bij La Barraca in Cala del Portitxol. Pracht trip door de bergen. Heel smal en heel stijl naar beneden. Het was de moeite waard om hier met je eigen camper te rijden. Piet en Marie vonden het ook super maar die hadden het al eerder gedaan. De lucht klaarde al wat op. Koffie met wat lekkers en toen weer verder. Nu richting Denia, maar dan via de berg en halverwege De Antonio bezoeken. Vuurtoren op het hoogste puntje. Echt gaaf. Lunchen bij de camper, kerkje bezocht waar nepkaarsen branden. Lijkt wel een carmen krulset🤣.  De trip door de bergen is heel smal en veel haarspeldbochten en veel racefietsers. Echt eng. Maar we rijden met een big smile.😃😃. Naar beneden ging wat relaxer. We zijn heel beland in Denia. Mooie rit langs de havens. Op naar de camping. Prima hier en lekker weer. Nog 2 nachtjes en dan afscheid nemen van Marie en Piet...zal zwaar zijn. Maar we zien elkaar weer in april.

dc3250af-6ce4-4e3a-8763-239c792b80efc85e9d8e-1502-485b-a058-a751bd9cd862b972329c-d45c-42e0-b076-46b965225800Img_5252

17 februari 2020 - Pego, Spanje
Zoooo de dag is gekomen om afscheid van Marie en Piet te nemen🤣😥. Vanmiddag onze laatste maaltijd met zijn 4en gehad in Pego ah strand bij Denia. Was heeeeerlijk! Piet en ik hadden lekkere kip met frieten Marie een lekker visje en Alie had een flinke entrecote. Wij hadden getrakteerd. Marie en Piet bedankt voor alles wat we dankzij jullie allemaal hebben gezien 👄👄👄. Zij gaan morgen richting Valencia op weg naar huis, begin maart hopen zij thuis te zijn. Wij hebben nog een maand. Nog even happy hour, geen hapjes, genoeg gegeten.

IMG_5250Img_5249Img_5248Img_5246Img_5247

18 februari 2020 - Alteja, Spanje
Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. Vandaag is de dag gekomen om afscheid te nemen van Marie en Piet. Na gezamenlijk koffie gedronken te hebben, moeten we toch echt gaan. Alie deelde zakdoekjes uit😥. Snif snif. Wij gingen links, hun rechts op de 332 en wij waren weer eens een stukje verkeerd gereden. Onderweg donkere luchten en af en toe spatje regen. Wennen na al die mooie weken. Wij nu aangekomen in Altea een aardige camping, we staan nu in een donkere hoek, maar gaan donderdag naar een andere plek hier op de camping. En één dezer dagen onze buren appen dat we zijn aangekomen en een afspraak maken want die wil ik nu wel een keer ontmoeten!!

19 februari 2020 - Alteja, Spanje
Vanmorgen vroeg opgestaan en ik stond om 8 uur onder de douche. Heerlijk warm niks mis mee. Alleen zoals je op de foto kunt zien is het allemaal een beetje krakkemikkeg met een douchegrordijn.
Maar het ging goed. Lekker ontbijtje en toen aan het kachelprobleem gewerkt want we hadden geen warm water meer. Alie had op internet een komplete beschrijving gevonden, maar we konden de fout niet opsporen.
Toen heb ik als laatste redmiddel even gevoeld of er nog wel gas in de fles zat, en ja hoor dat was het probleem. We konden nog wel koken maar de gasdruk voor de verwarming en warmwater was te weinig. Toen ben ik maar een andere gasfles gaan halen en het probleem was opgelost.
Alie had inmiddels de afwas gedaan en toen nog even koffie en toen naar Altea.
Heerlijk een beetje over de boulevard gefietst en lekker tapas gegeten Calamaris en Ansjovisjes.
Dat was een mooie afsluiting van de dag. Morgenochtend andere plek en een beetje poetsen in de camper.

Img_5271Img_5270Img_5262Img_5261Img_5256

1. Janna: