8 februari 2020

8 februari 2020 - Aspe, Spanje

31 januari 2020 - El Chaparral, Spanje

Vandaag met Piet op de fiets naar Torrevieja. Dat was een leuk tripje van ongeveer 14 km heen en terug. Pakten we op een terrasje aan de boulevard een cola en kwam er nog een "hoertje" naast ons zitten. Zij dacht natuurlijk van , hee die twee hebben wel wat centjes te verteren!!?? Nou dat viel goed tegen, we  gingen er weer snel vandoor op de fiets🤗. Dat is humor. Toen terug op de camping was het alweer tijd voor Happy Hour.
PFFF Wat een leven.Daarna had Alie weer zoals gewoonlijk heerlijk gekookt en hebben we heerlijk gegeten.

1 februari 2020 - San Javier,  Spanje

Om 10.00 uur inpakken en weg wezen naar alweer een volgende camping. Op naar de zon. Onderweg ging Piet zijn banden oppompen en dat heb ik toen ook maar gedaan er was niet veel uit. Het werd onderweg al wat warmer in de camper. Toen we om 12.00 uur arriveerden in Los Alcazares hebben we meteen de camper op de camping gezet en hup naar de markt. Alie en Marie hebben daar heerlijke olijven gekocht, waaronder Pilas( wij noemen ze pielekes). En olijven met kaas, heerlijk. Verse geroosterde amandelen en vers geplukte mandarijnen. Heerlijk. Daarna op terrasje broodje con tomato, mjam. Terug naar de camper en in de zon. Het was soms te warm. Ik ben toen met Piet gaan fietsen, Mar Menor verkennen. Zoutmeren waar op gezeild wordt. Ziet er goed uit.
Gezellig happy hour, met pilas, bier, sinas en rode wijn🤗

2 februari 2020 - San Javier, Spanje

Ook vandaag heerlijk weer😎. Korte broek aan en goed smeren!!!.
We hadden afgesproken om ergens te lunchen aan de Mar Manor. Fietsen over de boulevard zagen we een leuk plekje! In de schaduw😋. Bleek het een Hollandse dame te zijn met broodjes kroket. Nou daar hadden we wel heel veel trek in. Dus voor ieder 2 broodjes kroket besteld. Het 1e broodje was aardig, maar het 2e was prima. Alleen de prijs was een beetje hoog....Maar, onderweg voelde ik mijn maag. Dit was niet oke. Alie en Marie hadden er ook last van. Piet niet, die dronk cola erbij, dood de bacterien.🤣. Daarna happy hour, Alie had lekkere hapjes, maar we voelden ons niet zo happy.

91e7ce56-4e58-4265-afc8-df1892740c471bad5b37-a4c4-40cd-8ddd-a5ff99842042Img_4895Img_4889Img_4887

Maandag 3 februari 2020 - San Javier, Spanje
Hoera, weer zon. Wat een superzonnige dag. Niet zo veel gedaan vandaag, Alie is een beetje ziek van de croketten??. Ongezellig maar hopen dat morgen beter is. Ik ben toen met Piet en Marie even boodschappen wezen doen, ik had ook nog een stekker nodig voor een verlengkabel.

0810a1ee-27f9-4b28-b0ab-a5276bbb42a1

Dinsdag 4 februari aangekomen in Aspe Spanje op een kleine camping/camperplaats van Nederlanders die hier pas sinds september 2019 zitten. Het is hier heel mooi en de happy hour hebben we met alle campingasten (8) gedaan heeeeel gezellig nederlanders en belgen. Ik had geen bier meer en heb dat van die andere nederlander gekregen. Thanks

69f8a54f-97c6-4919-ad2f-b46a678b60888b8ef9b7-48bc-4158-aefe-1dc4cb101d59

Woensdag 5 februari vroeg op en regen, dus lekker een beetje rustig aan gedaan en op de fiets naar de Aldi, wat een takke winkel, geef mij maar Lidl of Mercadona. Maar we hebben alles wat we nodig hebben.Op de fiets door een hele grote pijp zoals je kunt zien op de foto.
Daarna lekker in de camper lunchen en lezen.

42f37790-671f-4490-96ee-3ca133492411Img_4938Img_4970Img_4969Img_4961

Donderdag 6 februari Aspe, Spanje

Vandaag zijn we op de fiets naar de markt in Aspe gereden, ik op de fiets van Alie en Alie op mijn fiets. Het was wel koud, maar later zonnetje zodat we op terrasje tortilla konden eten. S'avonds happy hour met John en Rolien eigenaren vd camping, en nog 4 andere gasten en natuurlijk Piet en  Marie. Kregen eerst een heerlijk Dos Geckos likeurtje met koffie en daarna werd het al gauw gezellig. Lagen om 1 uur pas in bed pfffff. De belgische buren hadden een hele leuke hond zoals je op de foto kunt zien een zwarte Briard en die hadden ze ook als poster achter op hun camper. Vandaag geen happy hour.

Uhzn9494QIQE8765Gkqs1476Img_4945Vrijdag 7 februari Aspe, Spanje

Een redelijk mooie dag en op de fiets naar een Kerkje in  de omgeving van Novelda, dit kunstwerk is ontworpen door leerling van Gaudi.
Ik kreeg met Piet samen fietsles!! op een nieuwe electrische vouwfiets om uit te proberen, maar een vouwfiets is niks voor mij dat stuurt niet fijn maar motorisch wel een sterke beter dan onze Stella fietsen. Beeeetje omgefietst, 14 ipv 12 km. Erg mooi, heel kunstig. Daarna lekker tapas gegeten en nog flesje sinaasappel azijn dressing gekocht wat daar id buurt gemaakt wordt. Alie zag natuurlijk op de terugweg nog een stel poezen en die heeft ze natuurlijk brojes gegeven.

Terug lekker bij de camper in het zonnetje en een kleine happy hour.

Morgen naar Moraira

01-NoveldaNmhs749101-aliceXpip7379XMQR3964Img_499101-Santuario_Novelda

Novelda/Gemeente in Spanje

01-novelda-wikipedia

Novelda is een gemeente in de Spaanse provincie Alicante in de regio Valencia met een oppervlakte van 76 km².
In 2007 telde Novelda 26.525 inwoners. Wikipedia

1. Bram en Marijke:
    8 februari 2020
    Gezellig allemaal, Jullie kunnen hier noooooit meer wennen, wat een leven. Hebben jullie al plannen om deze kant op te gaan? Heel veel plezier. Xxx uit Nuenen
  2. Ron Schutte:
    9 februari 2020
    Wij willen misschien ook niet meer wennen (grapje). Wij hebben zeker al plannen om terug te gaan, eind maart begin april het is nu prachtig weer.
    XXX