Estepona-El Rocio

14 februari 2023 - El Rocío, Spanje

Eergisteren aangekomen in El Rocio, een plaats waar we 3 jaar geleden ook al waren.

cropped-logo-laaldea

Afgelopen dagen niet heel veel meegemaakt, donderdag en vrijdag heel veel wind en het was geen weer om er op uit te gaan maar nog wel zaterdag even lekker gegeten in Estepona als afsluiter. Zondag op tijd vertrokken en we wilden nog wat boodschappen doen want alles was wel een beetje op, geen cola-light, geen bier en ook de wijn was op.

estepona-2 estepona-1 estepona-3
We zijn toen naar het centrum van Estepona gereden met de camper maar dat was geen grapje. Voor dat we bij de enige supermarkt waren die op zondag open is was het al weer half twaalf. Maar we hadden de boodschappen en Estepona is wel een bijzonder mooie plaats vooral aan de haven.

El Rocio-9 El Rocio-3 El Rocio-10 El Rocio-8

Toen richting El Rocio 300 km onderweg natuurlijk wel even lunchen in de camper. En weer door. Het weer was prima want toen we hier aankwamen hebben we nog heerlijk van het zonnetje kunnen genieten 17 graden. Gisteren (maandag) lekker zo als altijd vroeg op PenD toen de afwas gedaan want daar had ik s'avonds geen zin meer in, Alie nog een overhemd van mij gewassen en de bedden even gelucht, dus weer een fris bedje. Verder hebben we een klein fietstochtje gedaan want het is hier nog al zanderig.

El Rocio-2-Visje van Alie mmmmm El Rocio-Lekker kip voor Ron mmmmmm El Rocio-Alie met de fiets in het zand.. El Rocio-7

En lekker gegeten Alie een lekker visje en ik kip met friet en bier en wijn. El Rocio is een en al zand met de fiets bijna niet te doen (zie de foto's alles zand) Vandaag gaan we naar Almonte hier verderop.

De Romería de El Rocío is een processie/pelgrimstocht op de tweede pinksterdag naar de Hermitage van El Rocío op het platteland van Almonte, provincie Huelva, Andalusië, Spanje, ter ere van de Virgin.

Tijdens de Romería maken de chaotische verliefdheden en schijnbaar ontelbare aantallen mensen El Rocío echter tot een van de beroemdste bedevaarten in Spanje.

De Romería del Rocío is het grootste religieuze festival in Spanje, en het wacht op u om eraan deel te nemen! Ontdek een van de mooiste steden van Europa!

Elk jaar in mei ontvangt een klein stadje in het westen van Andalusië een miljoen mensen terwijl ze de Romeria del Rocio vieren - het meest traditionele festival van Spanje.

1. Nous Schutte:
    14 februari 2023
    Wat een leven!! Ik zie dat jullie nog niet van de blauwe knoop zijn, en ook nog niet vegan! ;-) Haha, geniet maar lekker.
  2. Ron Schutte:
    We Love you
  3. Han:
    14 februari 2023
    Hoi, ik lees dat El Rocio een cowboy dorp is. Lijkt me prachtig om daar eens (door het zand) in rond te lopen. Lekker hoor ! Hopelijk blijven jullie geen last meer te hebben van harde wind !
  4. Marie Grapendaal:
    16 februari 2023
    Ohhhh ja, prachtig daar, wel veel zand. Maar in ieder geval heerlijk weer. Lekker eten en drinken xxx