Van Benidorm naar Motril

7 februari 2023 - Carchuna, Spanje

Zaterdag vertrokken uit Benidorm en op weg naar camping la Quinta Bella nabij het zuidspaanse Aguilas in de provincie Murcia. Onderweg natuurlijk lunch en koffie en niet te vergeten te tanken. Mooie camping overzichtelijk het leek wel een soort hippie camping maar dan anders(haha). Mooi sanitair en wasmachines waar Alie dan ook gebruik van heeft gemaakt. Er zat een tijdklok in natuurlijk en daarop kon je zien hoe lang een wasje duurt maar dat waren we vergeten en toen ik ging kijken of de was klaar was stond daar een mevrouw al 20 minuten te wachten terwijl de was allang klaar was. Ik heb haar excuses aangeboden maar ze was niet blij.
Toen dat allemaal klaar was zijn we gaan fietsen en na 5 km konden we links of rechts af maar allebei moesten we via de snelweg en dat hebben we maar niet gedaan.
Terug op de camping zijn we maar gaan zonnen. Fietsen er weer op gezet en klaar. Als we daar beter konden fietsen waren we wel gebleven maar helaas.

campingquintabella-6 campingquintabella-2  Benidorm-Aguilas Paw Paw /Papya campingquintabella-gesloten

Maandag ochtend campings kijken op de computer en we hadden er 1 gevonden Camping Don Cactus in Carchuna dicht bij Motril en op ongeveer 225 km vanaf Aguilas. We hadden gereserveerd en het zou 55 euro kosten voor 3 nachten wat wel heel goedkoop is. Maar daar aangekomen kwam ik tot de ontdekking dat ik weer eens niet goed gelezen had en was het 111 euro maar met NKC Kaart goedkoper. En met nog een andere kaart ook. We gaan dat vandaag nog eens fijn uitzoeken. Nadat alles camper weggezet en heerlijk aan de boulevard op het terras een lekker biertje en een rosado. We raakten in een gezellig gesprek met ook Nederlanders die wij ook een drankje aanboden en wat zij later ook aan ons deden, Bij alle drankjes kregen we heerlijke tapas echt groot dus na 3 drankjes ook 3 tapas en toen hadden we geen trek meer in eten. Toen naar de camper een beetje TV kijken en op tijd naar bed (22.30).

Dinsdagochtend dus nu op tijd op en P en D. Dat sanitairgebouw is zo groot dat ik verdwaalde en de verkeerde richting op liep op weg naar de camper!!! Maar dat is nog goed gekomen hoor.

camping-don-cactus

1. Nous Schutte:
    7 februari 2023
    Leuk papa, lijkt me een mooie camping om ook eens een nachtje te overnachten, die laatste. Ik ga gewoon eind mei jullie voetsporen volgen!! Geniet er lekker van, en veel plezier alvast op weg naar Motril. Ik ken na al die jaren (43 inmiddels) nog steeds de slogan van de plaatselijke voetbalclub: Motril, Motril, y nadié más!! Ik ben benieuwd of jullie misschien in de buurt daar ook nog het huisje in de bergen kunnen vinden, met de bananenbomen in de tuin, waar we toen heel even hebben gezeten.
  2. Han:
    7 februari 2023
    Leuke samenvatting van je belevenissen weer. Niet fijn om een kwaaie vrouw te ontmoeten, maar eigen schuld, dikke bult ! Je zal er niet minder om hebben geslapen, denk ik. Ik krijg onderhand ook wel zin in een tapa !