Alweer een week .......

3 februari 2023 - Benidorm, Spanje

Dinsdag een beetje de camper opgeruimd en ook lekker gefietst in de buurt, wat je daar allemaal tegen komt voor rotzooi etc. de mensen flikkeren daar alles zomaar neer oude fietsen, caravans oude matrassen noem maar op soms te smerig. Maar toch vonden we weer een leuk plekje om te lunchen. Lekker een kannetje Sangria met wat tapas besteld en dat smaakte zo lekker toen nog maar een kannetje Sangria en op ons gemak naar de camping gefietst. We kwamen op de camping aan en de buurman vroeg  of we zin hadden in een glaasje Champagne (Cava) en dat hebben we natuurlijk niet afgeslagen want het was inmiddels half vijf dus happy hour.  S'avonds weer die vervloekte aggregaat.

kannetje sangria arestel-brut

Woensdag nog even in Oliva gefietst naar het centrum om wat boodschappen te doen, Cola Light en water. Toen gezocht naar een eettentje en dat ook gevonden. Lekker biertje en een cola Zero en 2 heerlijke broodjes lómo goed belegt met alles erop en eraan. Toen weer richting de camping en daar nog even in het zonnetje gezeten. Daarna gewoon weer een kleine happy Hour. En toen begon de ellende weer met de aggregaat. Het was uiteindelijk niet zo een fijne camping want je kon geen water tanken alleen met een gietertje onder de kraan. Op naar Benidorm en onderweg nog een spaanse gasfles gekocht.

Spaanse gasfles benidorm-2023

Donderdag aangekomen in Benidorm, Jack de Bruin een goede kennis van ons uit Aalst had voor ons gereserveerd en ook al afgerekend want dat lukte ons niet omdat de ING storing had. Toen relaxed met de bus naar het centrum..... wat een kermis daar heel veel Engelsen en de een heeft nog meer tatoes als de ander maar dan hele lelijke. Natuurlijk aan de boulevard een snackje gegeten en bier en wijn het snackje was Dutch Snacks met bitterballen en kleine frikadelletjes heerlijk. En weer terug naar de camping nog wat TV gekeken en naar bed.

dutch-snacks-benidorm

Vandaag vrijdag lekker rustig ontbeten met een heerlijk gebakken frutje van Alie, tomaat ei ui en nog meer lekkers met een heerlijk geroosterd broodje. Daarna boodschappen bij een soort Sligro even het hoognodige ingeslagen. Onze kennis uit Aalst had vandaag met zijn fietsmaten een tochtje georganiseerd en na het fietsen gingen ze nog een afzakkertje pakken in de buurt en hij had gevraagd of wij daar ook heen wilde komen wat we natuurlijk hebben gedaan, weer lekkere tapas en bier en wijn en nu weer lekker in de camper straks een boekje lezen en op tijd naar bed. Morgen richting Aquilas.

1. Marie Grapendaal:
    4 februari 2023
    Heerlijk, ben gewoon vet jaloers🤣🤣
  2. Joyce van Hamersvelt:
    4 februari 2023
    Lastig leven hebben jullie momenteel, slapen, eten, fietsen, drinken, fietsen, drinken, eten en slapen hmhm tis allemaal wat!! Benidorm basterds!! XXX
  3. JACK DE BRUIN:
    6 februari 2023
    Cádiz (16 tot 26 februari)
    Ook in Zuid-Spanje wordt carnaval gevierd en de stad Cádiz is misschien wel het bekendst vanwege het carnaval wat op straat plaatsvindt en de zingende groepen mannen en/of vrouwen. Vooral dat laatste, de zangkoren die met hun vrolijk en zeer humoristische liederen de politiek, bekendheden en van alles en nog wat op de hak nemen. Om dat alles te begrijpen moet je wel de Spaanse taal beheersen want men zingt erg snel en dan ook nog eens vaak met het typische dialect :). Het is echter wel hartstikke leuk om naar te kijken.
  4. JACK DE BRUIN:
    6 februari 2023
    Águilas (Murcia) (10 februari tot 10 maart)
    In de stad Águilas in het zuiden van de regio Murcia wordt een van de bekendste carnavals van het Spaanse vaste land gevierd. Bekend zijn de bonte optochten met mooi aangeklede deelnemers die er helemaal voor gaan. Ook bekend zijn de “cascarones”, eieren gevuld met confetti en de “cuerva” drank, als je dat drinkt, komt het carnavalsdier helemaal los.
  5. JACK DE BRUIN:
    6 februari 2023
    Momenteel regent het hier, dus niet fietsen. Lekker tijd om de "administratie" bij te werken🤗
  6. Ron Schutte:
    7 februari 2023