Silves 7-11-2019

8 november 2019 - Silves, Portugal

7 november 2019

Vanmorgen met Piet op de fiets naar Lagoa gegaan om bij die chinees de waterkoker te ruilen want die deed het niet, chinees moest wel het bonnetje hebben en dat vond ik gelukkig nog in de fietstas ze wilde geen geld teruggeven maar wel terugstorten een hoop ellende 😊. Nog even brood gehaald bij de Inter-Marche
Toen met z'n vieren naar Silves, Piet en Marie op de scooter en Alie en ik op de fiets dat zijn geen grapjes slechte binnenweggetjes door de sinaasappel en citroenboomgaarden met kiezel en ook stukjes over de grote weg want fietspaden hebben ze hier niet. We zijn er toch gekomen en hebben daar eerst even koffie gedronken en toen de berg op fantastisch. Op de terugweg moest ik toch wel een keer afstappen omdat het te steil was, Alie redde het wel.

Silves-1silvesImg_3879Img_3875Img_3873Img_3864

Img_3866Img_3868Img_3863Img_3861Img_3857Silves-39efd0606-9753-468d-83ed-1ff3600a9af3Img_3860Img_3855Img_3881

Silves is een dorpje met de kenmerkende leuke klein steile straatjes. Bovenop de berg ligt de ommuurde binnenstad. Hier vindt je mooie oude pandjes en witgepleisterde huizen. De kathedraal van het plaatsje stamt uit de 12 eeuw en deed tijden de Moorse overheersing dienst als Moskee. Wellicht dat dit de oorzaak is voor de wat sobere stijl van de kathedraal. In vergelijking met de kerken in de regio is deze maar somber.
Boven de stad uit zie je van ver al het fort van Silves liggen. Het fort is nog steeds te bezoeken en een belangrijke attractie van het stadje. De muren van het fort staan nog steeds overeind. De binnenkant van het fort is echter vervallen en hiervan zijn alleen nog maar de fundamenten zichtbaar. Je kunt de oude muren beklimmen en vanuit deze muren de omgeving bekijken. Je snapt direct het strategische nut van het fort, aangezien het uitzicht prachtig is en je tot ver in de omgeving kunt kijken. Mooi ook zijn de diverse ooievaarsnesten rondom het fort. De binnenkant van het fort is verder verfraaid met een prachtige tuin, vol rozen en fruitbomen.

-------------------------------------

1. Joyce van Hamersvelt:
    8 november 2019
    Wat een gezelligheid allemaal en wat doen jullie stoere dingen, echt gaaf!! Voorzichtig aan allemaal!!
  2. Ben:
    9 november 2019
    Met baard lijk je ouder als ik.
    Maar oogt allemaal lekker ontspannen en daar gaat het om.
    Leve Alro Media International met als unique selling point een mobile office. Kunnen anderen niet aan tippen!