Reisverslag Oktober 2019

30 oktober 2019 - Alvor, Portugal

31-10-2019

Aangekomen in Alvor, redelijk mooie camping met een beetje ouderwets sanitair maar wel netjes. Alles aangesloten en ook de schotel van de tv goed gezet dus we kunnen weer lekker tv kijken. Vanavond is hier livemusic voorafgegaan door een karaoke.🎤 We zullen zien. Toen wij daar aankwamen was het inderdaad karaoke, maar ook HAPPY HALOWEEN en wij kregen meteen een masker op dat was wel lachen. Het waren daar alleen maar Engelsen. Na een uurtje hadden we het wel gezien want dat live bandje was niet veel soeps een hoop herrie en vals.

ALVORhaloween2019-4haloween2019-1

Camping Calvor >>>>

-----------------------------------------------

Vandaag alweer woensdag, en alweer geen zon dus we moeten hier ook weer weg dus gaan we morgen/donderdag naar Carvoeiro Lagoa/Algarve

30-10-2019

Img_3669camping-costa dovizircamping-costa dovizir-2

1efa6f02-0c02-4f4e-b039-8be9a8d547d4Img_3645Img_3653Img_36479c04f706-5923-4a51-b371-2cfad56bc28f (1)Img_3658

29-10-2019

bcf9a93a-4afb-4c88-a1eb-c8a084b27723Img_3634zonnebrillen-ruilenImg_3628 Image1

Vandaag dinsdag eerst met de Ferry overgevaren naar Praia de Troja RIO op de boot kwamen we een stel chinezen tegen en Piet begon meteen te grappen en vroeg het vrouwtje om even haar zonnebril te mogen lenen en dat vrouwtje zette meteen de bril van Piet op lachen joh......Daarna een prachtige route dwars door de bossen naar Porte Cova onderweg heel veel ooievaars gezien en ook struisvogels mooi mooi mooi👍. Toen even langs het water een restaurant gevonden speciaal voor surfers, en daar een kleinigheid gegeten en gedronken en nu relaxen op de camping Costa do Vizir ☀️☀️☀️tot later ❤️💋🍷🎉🍺🏄‍♂️

27-10-2019

f82d9495-dbc9-47e7-8016-96ef7cfb34a9Img_3617c3c85822-ba47-4e53-a146-c793b97622ccImg_3593Img_3605

Zondagmiddag aangekomen in Peniche☀️lekker boodschappen gedaan (bier was op ) heerlijke gegrilde kip gekocht bij de SuperMarche en meer. Half kippetje op gegeten en toen lekker met z’n vieren gaan fietsen . Prachtig hier veel rotsen en een ruige zee.Veel surfers hier die soms uren in het water wachten op een hoge golf . Mandag naar Setubal vlak onder Lissabon een beetje regen met afwisselend zon ☀️maar wel heel mooi.

Poezenfilmpje >>>>>

24-10-2019

Img_3565Img_3574Img_3562Img_3560Img_3561

Img_3584Img_3582Img_3550Img_3553

Donderdag aangekomen in Torreira lekker geborreld en daarna eten afwas gedaan en voetbal gekeken. In bovenstaande foto zie je Alie afwassen in een babybadje lache man!! Ook zie je Piet in een oude verrotte boot die gewoon langs de weg lag.
Zoals je ook op bovenstaande foto kunt zien maken ze hier in Portugal niet zo'n probleem van een gekleurd huis, in Nederland stappen ze naar de rechter.
Vrijdag lekker ontbijtje buiten in het zonnetje met overheerlijke tomaten en vers brood en daarna een fietstochtje van 10 km niet al te veel maar net genoeg met dit weer😎het is hier een uur vroeger en daar moeten we wel aan wennen  ivm het happy hour dus nog een half uurtje😇🎉 morgen zaterdag vertrekken we naar Figueira de Foz ook een mooie camping vlak aan zee☀️☀️ later meer.
Alweer 3 weken onderweg en nog steeds geen heimwee toedeloetje🎉🎉🎉😎

Img_3516Img_3517Img_3535Img_3522Img_3531

Gisteren vertrokken uit Foz onderweg naar Santiago de Compostela waar we na afwisselend regen en zonneschijn om 13,00 aankwamen. We wilden eigenlijk meteen naar de Kathedraal. Nadat we de stroom en alles hadden aangesloten liepen we naar de bushalte. Daar aangekomen ging onze vriend Piet voor de grap staan liften en wat denk je de eerste de beste Spanjaard stopte en bracht ons naar de kathedraal . Daar zijn we ongeveer 2 uur geweest en bijna alles stond in de steigers maar wel mooi veel goud, daarna zouden we met de bus naar de camping teruggaan maar helaas moesten we ivm zondag 3 kwartier op de bus wachten wat we niet hebben gedaan dus zijn we maar gaan lopen 3,5 km maar wel omhoog dat nooit meer . Toen lekker gegeten en op tijd en doodmoe naar bed.

fdc9b034-34af-4e1a-8681-9aa4acf91769Img_3574Img_3543IMG_3498IMG_3506IMG_3513

Maandag wakker geworden door de regen en onderweg naar Pontevedra begon de zon alweer te schijnen en heerlijk relaxed op de camping gezeten, een min puntje op deze Camperplaats is dat ik de afwas moest doen met koud water bah. Nu dinsdag vanmorgen om 9 uur opgestaan, en het was verrekkes koud. We hebben een beetje huishoudelijke dingen gedaan een wandelingetje en een Paar boodschappen eten en bier want dat was op. Nu heerlijk in het zonnetje ☀️☀️☀️🎉😎👍❤️🍺💋🍷en straks een lekkere versnapering 🍺🍷 Tot later.

Img_3474Img_3466Img_3466 (1)Img_3473 (1)

Na 6 dagen in Ares zijn we afgelopen zondag vertrokken richting het zuiden. Met onderweg een hoop regen kwamen we ‘s middags aan in Saint-Jean de Luz een mooie camping maar ook nog steeds regen. Dinsdagochtend vertrokken richting Spanje en een camping in Santander ook leuk maar weinig fietsmogelijkheden. Donderdag vertrokken naar Perlora een camping aan zee heel mooi ‘s middags even wezen fietsen en een terrasje.
Biertje en een wijntje 3 euro dan smaken ze lekker ‘s avonds Lekker eigen gemaakte spaghetti gegeten en tv gekeken. Vrijdag zijn onze vrienden uit Castricum aangekomen en hebben daar even gezellig mee geborreld onder de luifel, toen tegen 7 uur begon het weer te regenen en hebben we alles ingepakt en weer eten.
---------------------------------------------------

Gistermiddag aangekomen in Ares na een mooie trip door de wijnstreek rond Bordeaux waar we 1 flesje wijn hebben gekocht in zo’n chateau, hadden we misschien beter niet kunnen doen (6,95) Daarna boodschappen en de camping opgezocht waar we nu verblijven.👍 Goed sanitair en mooie plaatsen midden in een EIKENBOS waar de eikels je om de oren vliegen. Nu  zijn we net terug van een fietstocht van 40 km naar Plage du Grand Crohot een prachtig strand aan de Atlantische Oceaan. Het is hier een mooie streek met mooie fietspaden door de bossen☀️☀️☀️morgen een rustdag 💤💤💤💤💤 en nu een lekker koud biertje en een wijntje 🍺🍷💋❤️ proost op het leven 😇 groeten van A en R 💤😄

Img_3438Img_3447

---------------------------------------------------

Vandaag zaterdag 2 campings bezocht die allebei gesloten waren en nu staan we op een prachtige Camperplaats in Foz (Lugo) Noord-Spanje en nog steeds regen , morgen misschien Santiago de Compastello. Al met al een druk weekje maar niet echt spannend 🎉😇☀️❤️💋

6-10-2019
Gisteravond aangekomen in Pontaubault en lekker geslapen en ontbijt , en nu alweer na 400 km in La Rochelle vlak aan zee. Mooie camping met een beetje achterhaald sanitair maar wel een prachtig zwembad . Er is een gedeelte waar je nog echt een gat in de grond hebt om in te poepen. 🤮 maar ook een Plek met modern sanitair . Kortom het valt heel erg mee. Morgen lekker fietsen en een paar boodschappen doen, en nu lekker tv kijken postcodeloterij en wie weet hebben we wel prijs. Tot snel allemaal 👍💋🎉😂😇🍺🍷❤️

4-10-2019

Image1
Vanmorgen om 10 uur vertrokken en eerst even langs de Praxis om alcoholtesters te halen want die we hadden waren over de datum en dan kun je in Frankrijk een flinke bon krijgen 😂

Toen richting België en toen Frankrijk waar we nu zitten In Port le grand. We hebben een hoop gedonder gehad met de tolbadge want die werkte niet altijd, maar ook dat loste zich elke keer weer op. Nu lekker aan een wijntje en een biertje en morgen naar Rennes (400 km) houdoe!!

Fietsend aan het strand in Spanje 2018
Barriade de Aguadulce

alice

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jacob Schutte: