Van Benicarlo naar Oliva

29 januari 2023 - Oliva, Spanje

Zaterdag vertrokken om 10 uur uit Benicarlo, een rustig tripje waar we 4 uur over hebben gedaan en onderweg een lekkere lunch in de camper. Natuurlijk weer een keertje de verkeerde afslag genomen maar dat hoort er bij ons gewoon een beetje bij.
Aangekomen in Oliva om 14 uur op de gewenste camping PEPE aangemeld bij de receptie en we mochten zelf een plaatsje vinden maar dat viel niet echt mee. Mensen met een caravan parkeerden hun auto's op plekken voor campers en dat mag natuurlijk niet. Alie ging een beetje rondvragen en zag op een leuke plek een auto staan met een nederlands kenteken en die meneer wilde zijn auto wel verplaatsen zodat wij daar onze camper neer konden zetten. Nadat we alles hadden gedaan stroom etc., zijn we richting het strand gelopen ongeveer 100 meter, een lekker terrasje in de zon ongeveer 14 graden. Toen begon voor ons het happy hour lekkere tapas en bier en wijn toppie.

happy_hour-cheers Aliceuitzicht-op-zee vanaf terras oliva-pepe camping terras

Om 16.30 werd het al wat frisser en zijn we naar de camper vertrokken. Eten hoefde niet meer want we hadden genoeg aan de tapas, fingers a pollo, calamares en patatas bravas. Toen een beetje TV kijken. Toen plotseling de tv uit viel en ook het electr.kacheltje nondeju ik snel de stekker van het kacheltje eruit getrokken en dacht dat het daar aan lag maar heel de camping zat zonder stroom. In no time hoorden we een hoop lawaai en dachten dat de russen binnen waren gevallen maar dat bleek een aggregaat te zijn voor de stroom. Dat duurde ongeveer een 45 minuten en toen was alles opgelost en kon het kacheltje weer aan en de tv. Alie was inmiddels naar bed gegaan en ging lekker Netflix kijken maar dat was na een uur ook voorbij want toen was de Data op. Toen maar lekker gaan slapen. Midden in de nacht begon het toen heftig te regenen en dat doet het nu 11.33 nog dus heel de dag binnen blijven. Morgen maandag op zoek naar een Spaanse gasfles en een Spaans simkaartje voor Unlimited data.

oliva-wiki Oliva onbeperkt-data-movistar

camping
De camping ligt naast het strand van Oliva en beschikt over ruime percelen en bungalows, een receptie, een supermarkt, een restaurant en een kinderspeelplaats. Een paar meter verderop is een sportterrein waar de campinggasten en de Oliva Nova Golf Club van kunnen genieten.

We organiseren verschillende activiteiten voor alle leeftijden, zoals wedstrijden, muziekoptredens of sportwedstrijden, optochten, kinderspelen, feesten, enz. Het is de ideale plek om zowel in de zomer als in de winter uw strandvakantie door te brengen, aangezien de camping niet het hele jaar door sluit.

U kunt door de Raval wandelen of andere nabijgelegen steden van toeristisch belang bezoeken, zoals Gandía, Dénia, Jávea en excursies maken naar safari's, pretparken en diverse routes.

restaurant-pepe-1 restaurant-pepe-2

1. Han van Putten:
    29 januari 2023
    Goed dat het niet de russen waren !! En alleen een aggregaat n.a.v. de stroomstoring. Het is goed om te zien dat jullie het naar je zin hebt. Ga zo door !!
  2. Marie Grapendaal:
    30 januari 2023
    Haha heerlijk rondje rotonde klinkt bekend!

Heerlijk schatjes zo te studderen. Lekker hoor! We zijn vet jaloers🤣🤣